Dames Lionsclub Ceres Oss-Veghel

Lions zetten zich belangeloos in om lokaal en wereldwijd anderen te helpen die hulp nodig hebben waarin niet door de reguliere kanalen wordt voorzien. Lions is een internationale organisatie met lokale clubs en regionale en landelijke afdelingen. De dames Lionsclub Ceres telt momenteel vijftien leden, hoofdzakelijk woonachtig in Oss en Veghel.

Lions Ceres is officieel als Nederlandse Lionsclub geïnstalleerd in december 2015. De leden hebben verschillende beroepen en achtergronden, variërend van leraar, kunstenaar of advocaat tot ondernemer en pensionado. We hebben bewust gekozen voor een ongemengde club vanwege de inspirerende en emancipatoire werking die uitgaat van krachtenbundeling door vrouwen. We werken privé en in ons werk heel graag samen met mannen, maar laven ons daarnaast graag aan de intimiteit en herkenning die een 'all-women-club' met zich meebrengt.

Met verschillende activiteiten proberen we bij te dragen aan een betere samenleving. Thematisch hebben we gekozen om ons in te zetten voor kinderen en ouderen die een extraatje kunnen gebruiken, in de vorm van geld of aandacht. We richten ons daarbij primair op onze eigen regio, we steunen doelen dicht bij huis. Onze belangrijkste fondsenwerving doen we door middel van de jaarlijkse pop-up Vintage Kledingwinkel. Met de opbrengst hebben we een aantal jaren een high tea voor ouderen georganiseerd, nu gaat die naar het project Wensboom, waarbij ouderen een persoonlijke wens kenbaar kunnen maken die wij uit laten komen. Ook hebben we het Jeugdcultuurfonds Brabant ondersteund. Tijdens de coronaperiode doneerden we gedurende een aantal maanden kaas aan de Voedselbanken Oss en Veghel.